Psykolog Ditte Munch-Andersen

Ditte Munch-Andersen, Autoriseret, kognitiv Psykolog med mere end 10 års erfaring.



Ditte Munch-Andersen


Om Ditte

Jeg er uddannet psykolog i 2004 og har siden 2007 hjulpet kvinder med at stoppe overspisninger, tabe sig på en holdbar måde og blive tilfredse med deres kroppe igen, eller måske for første gang.

Sådan vil workshoppen ændre din hverdag

Du bliver endelig tilfreds med dig selv og din krop (også selvom du ikke er perfekt) 


•Du får frigjort en masse tid. Tænk alt det du har tid til, når du ikke skal gå og holde øje med - og kritisere dine fejl. 

Du bliver gladere fordi du ikke dagligt holder dig selv nede med negativ selv-snak


Du oplever større glæde i dine forhold. Både til venner, bekendte og kollegaer, men også dit parforhold og sexliv bedres. 

•Du vil få lyst til at lave mere og gøre nye ting, nu du ikke frygter andres fordømmelse

•Du får højere selvværd (vidste du, at 1/3 del af dit selvværd er udgjort af dit kropsbillede? ) Derfor kan et negativt kropsbillede være den sidste brik du mangler at få arbejdet med for at få et godt selvværd. 



Jeg oplever oftere og oftere, at jeg nærmest beundrer mig selv i spejlet - jeg betragter i hvert fald mig selv kærligt og har meget nemmere ved at se, hvor smuk jeg faktisk også er. Det er enormt befriende, bare at kunne konstatere, at det er nogle smukke store blå øjne jeg har, fremfor at ønske, at de var mere blå eller endnu større.

Tine


Sådan kommer workshoppen til at hjælpe dig til at opbygge et positivt forhold til din krop- et skridt ad gangen! 


1 del: Du vil lære, hvordan din oplevelse af dit udseende spiller sammen med dine handlinger, tanker og følelser. Derfor kan du efter 1. del lave præcise målsætninger for, hvad du har brug for at ændre. 


2 del: Hvorfor er du ked af din krop /dele af din krop? I denne del lærer du, hvordan oplevelser gennem barndommen og gennem livet har formet den måde du ser dig selv på.


3 del : I 2. del kiggede vi på, hvordan tidligere oplevelser har formet dit selvbillede. Men tidligere erfaringer forklarer kun en del af dit forhold til din krop. Det der påvirker allermest er den måde du tænker og opfører dig nu og her. Det kommer du til at arbejde med nu.


4. del: Det du tænker, afgør hvad du føler. Derfor vil din tilfredshed med din krop i høj grad være påvirket af dine tanker. I 4. del lærer du, at opdage ubevidste antagelser der bidrager til din utilfredshed - og hvordan du ændrer dem. 


5 del: I 5. del arbejder vi videre med tankerne. Denne gang handler det om det du siger til dig selv.  Du lærer at opdage, når du giver dig selv en sviner og du lærer at tale til dig selv på en måde, så du øger din tilfredshed med din krop (og som bonus øger du også dit selvværd).


6 del: Det  er naturligt at forsøge at skjule dine fejl fra omverdenen. Men det har en høj pris! I dette modul lærer du at handle på måder, så du øger din glæde og tilfredshed, fremfor at mindske den. 


7. del: I 7 del arbejder vi videre med adfærden. Denne gang ser vi på "tjekke-adfærd". Altså alle de gange du lige tjekker dig selv ud i butiksruder eller på toilettet. Og så lærer du selvfølgelig alternativ adfærd, som styrker din tilfredshed! 


8 del: Her lærer du at samle alle trådende og skabe et mere selvsikkert, fornøjeligt og bekræftende forhold til din krop.






Har du et negativt kropsbillede? 

- Det er ikke sikkert, at du er utilfreds med alt ved din krop. Måske er det ganske få ting du hele tiden ser og ærgrer dig over. Men har du et negativt kropsbillede, så vil du være tilbøjelig til at bruge meget mere energi på det du ikke kan lide, end på det du er tilfreds med. 

Kan du genkende dig selv i følgende?: 

  • Du bliver irriteret, flov og ked af det, når du ser din numse, lår, barm, mave eller arme
  • Du er ked af, at du ikke længere ser ud, som da du var 20- og i det skjulte håber du stadig, at du en dag kommer til det igen.

  • Når du ser dig i spejlet er det eneste du ser din næse, ører eller hår - du føler ikke, at du kan være rigtigt attraktiv så længe de er som de er, og du frygter at alle du omgås lægger mærke til det.
  • Du har hele dit liv ønsket dig, at du var bygget anderledes og en del af dig håber stadig, at du en dag finder den rette metode som kan ændre din krop.

  • Du ved med dig selv, at andre opdager og tænker negativt om din vægt.

Weekendkurset - "Find glæden ved din krop", er for dig der: 

•Altid er utilfreds med et eller andet ved din krop (uanset hvad du vejer)

Har lagt mærke til, at du ofte kritiserer dig selv og ikke i pæne vendinger..

•Tænker mere over, hvad du ikke kan lide ved dit udseende, end hvad du kan lide.

Ofte sammenligner dig med andre kvinder- og oplever at dit humør og selvværd bliver påvirket. Både når det falder ud til din fordel- og når det ikke gør. 

•Tænker meget over, hvad andre tænker om dit udseende.

Føler, at dit selvværd afhænger af, hvordan du ser ud.

•Afholder dig fra at gøre ting du egentligt har lyst til, fordi det vil betyde, at andre vil få øje på dig. 

Bruger en masse tid og penge på at forsøge at ændre på det du ikke bryder dig om. Det kan være ved intensiv motion, dyre cremer eller behandlinger. 

•Har tøj du bare ikke går i, fordi du føler, at det afslører dine fejl - også selvom andre siger, at du ser fin ud, når du en sjælden gang har haft det på (farvel shorts, t-shirts eller stramme bukser) 

Ofte leder efter den Ultimative diæt, den mest effektive, kropsformende motionsform eller den makeup der vil skjule dine fejl.

•Lader dine negative følelser omkring din krop lægge en dæmper på din hverdagsglæde

Oplever, at du har de samme selvkritiske tanker om dit udseende igen og igen.

Weekendkurset - "Find glæden ved din krop", er IKKE for dig der: 

Nogle gange er et negativt kropsbillede en del af et mere komplekst problem. Lider du af følgende skal du derfor søge mere omfattende hjælp, end denne workshop kan yde.

•Anoreksi, bulimi eller BED.

•Dysmorfofobi (Body dysmorphic disorder)  

 

Men ville det ikke være bedre at ændre det, jeg er utilfreds med?

​Det er sjældent et spørgsmål om enten/eller.
Men ved du f.eks, at dine hyppige overspisninger, eller trang til usund mad, spænder ben for din drømmevægt og sundhed. Så vil det være en god ide (også) at få 
arbejdet med din spisning.

Hånden på hjertet. Kan det du er utilfreds med nogensinde blive præcis, som du drømmer om?

For hvis ikke, så vil du spare dig selv for megen selvkritik og frustration ved at indrømme det overfor dig selv NU- og ikke om 10 -20 år, hvor du vil ærgre dig over, at du ikke værdsatte, hvad du har
 i dag.


Betyder det, at du så ikke må prøve at ændre dig selv? 

Jeg synes det er fantastisk, at du har lyst til at passe godt på dig selv. Det kan være ved at motionere, spise sundt, få nok søvn - og en ansigtsmaske lyder som fed egenomsorg. 

Det du siger farvel til er :

  • Den motion du tvinger dig selv til, fordi du hader den måde du ser ud på.
  • Den sunde mad du ikke specielt kan lide. Som du kun spiser, fordi du føler, du SKAL tabe dig.
  • Den ansigtsmaske du altid bliver skuffet over, fordi du aldrig kommer til at se ud, som da du var 20. 


Tyk, tynd, eller midt imellem

•Negativt kropsbillede har intet at gøre med vægt. 

Alle kan have fået et negativt kropsbillede med sig. Derfor er dette forløb for alle der er kede af deres udseende- uanset vægt



Hvordan foregår det? 

Workshoppen er en blanding af undervisning og individuelle øvelser

Det betyder, at du laver alle øvelser på papir og altid selv vælger, hvad og hvor meget du har lyst til at dele. 


onlinekurser får du aldrig gennemført

2 opfølgende webinarer 


•2 opfølgende webinarer, hvor du kan stille alle de spørgsmål som er opstået efterfølgende


• 1. webinar ligger onsdag den 13. juni kl 20- 21


• 2. webinar ligger onsdag den 27. juni kl 20- 21.


Webinaret bliver optaget, så selvom du ikke kan deltage på dagen, så kan du sende mig dine spørgsmål og få svar.



Kan du deltage, hvis du allerede har deltaget på onlineforløbet "Få krammet på din sukkertrang"?​​​​

•Helt sikkert- du kan se dette kursus som en overbygning på det du lærte på "Få krammet på din sukkertrang". Dette kursus går mange spadestik dybere, end det du allerede har lært og afprøvet.


•Du vil høre noget, du har hørt før. Men du vil opleve, at dette kursus er langt mere omfattende, da der er sat 2 hele kursusdage af til at arbejde med emnet. 

Prisen inkluderer

•2 kursusdage af 5 timer


•Max 10 deltagere- så der er god tid til at udarbejde hver enkelt plan.


Undervisningsmaterialet i elektronisk form


Du går fra kurset med en personlig kort over dit kropsbillede og en trin for trin-plan for, hvad du skal gøre for at få det godt med din krop.


2 opfølgende webinarer, hvor du kan stille alle de spørgsmål der opstår efter kursusweekenden.


Kaffe, the og snacks



Praktisk info

•Workshoppen afholdes den 2.-3.juni og ligger fra kl 10-15 begge dage

Kursusdagene bliver afholdt centralt i København, Bredgade 36E st, 1260 Kbh K

•Max 10 deltagere

Workshoppen er baseret på kognitiv terapi og er evidensbaseret (eller med andre ord, undersøgelser har vist, at metoden virker)

•Pris 3900 kr




Interesseret- men helst i et kursus et andet sted i Danmark, eller med en gruppe du kender? 


Jeg kommer selvfølgelig også gerne uden for hovedstadsområdet, eller til dit firma, netværk eller klub så skriv endelig, hvis du er interesseret, er I nok kommer jeg gerne forbi :-) 


Kontakt mig på [email protected]

Hej Ditte,


Jeg vil bare sige TUSIND TAK for en super eftermiddag i går.

Det var fagligt kompetent, let fordøjeligt, praksisnært – og lige i øjet.

Jeg har i dag fået flere “tak” fra kollegaerne, som jeg har lovet at række videre til dig.


Lad os ENDELIG finde endnu en eftermiddag, hvor vi kan ses!

Jacob 

© Psykolog Ditte Munch-Andersen. All rights Reserved