Hvis du har prøvet at indføre nye og sundere vaner i din hverdag. Så tror jeg næsten, at du kan genkende de dage, hvor du er så led og ked af det hele, at du tænker at “det kan være lige meget”.

 

  1. Lige meget at bruge tid på dig selv.
  2. Lige meget af spise ordentlig kvalitet mad
  3. Lige meget, at du spiser alt for meget

 

Når du har det sådan. Og måske især, når tankerne har fået dig til at overspise eller spise alt det forkerte.

 

Så sker der ofte 2 ting:

 

  1. Du bliver bange for, at det aldrig vil lykkes.
  2. Du skælder dig selv ud og læser måske en ekstra artikel om vægttab eller en ny “slanke-bog”

 

Tanken om en lynkur er tiltalende, når du føler at du (igen) er faldet i.

 

Men ofte ligger svaret et helt andet sted, end du umiddelbart tror.

 

For mange kvinder handler det om at give for meget – og tage for lidt. Hvis du bliver mødt af konstante krav både ude og hjemme. Så SKAL du sætte tid af til at lade op igen. Alt for mange kvinder kører derudaf i et højt tempo uden at føle, at det er ok at være “egoistisk” og lave noget bare fordi det er rart.

 

Når du ikke føler, at du kan tillade dig at bruge tid på dig selv. Så kan du hurtigt ende med at føle dig overvældet og udmattet. Dét er følelser der dræner dig for viljestyrke fordi du kører på en tom tank og i bogstavlig forstand kommer til at trænge til tomme kalorier for at komme igennem dagen.

 

Det kan betale sig, at arbejde med sin spisning fra et 360 graders perspektiv. Så du aktivt skaber dit liv fremfor at føle, at du evigt halser efter det.

 

Min hjælp kan du få her

 

Kh Ditte

 

Ps. Den ekstra friplads fik Marianne, som havde købt “Få krammet på din sukkertrang i lørdags – og fik pengene retur mandag 🙂