Vi føler alle følelsesmæssig smerte. Selvfølelig kan det være mere eller mindre i perioder. Men det er en hel naturlig del af at være menneske, at der næsten på et hvert givent tidspunkt er noget som føles tungt, svært eller angstfuldt.

Den præmis kan vi godt komme til at glemme, når vi ser os omkring og alle andres liv virker meget lettere, end det føles for os.

Men når der laves befolkningsundersøgelser, så ser vi at en meget stor procentdel af os har det svært med det ene eller det andet.

Så det er ikke unaturligt, at der er noget der er svært.

Det er heller ikke unaturligt at have lyst til at undgå følelsesmæssig smerte.

Vores job er at blive opmærksomme på hvilke strategier vi bruger til at flygte fra vores ubehag.

  • Nogle gange afleder vi os selv med tv, Facebook – eller mad
  • Nogle gange gange bruger vi vores vægt, som en grund til at undlade at gøre ting som vi elsker, fx at ses med veninderne
  • Nogle gange prøver vi at tænke os fra de grimme følelser, fx at planlægge vores næste slankekur
  • Andre gange kaster vi os bare over en overspisning

Det er selvfølgelig ikke alt spisning der handler om at flygte fra dig selv. Men hvis du kan genkende dig selv i ovenstående. Så vil det være en god ide at arbejde med det der ligger bag din spisning.

For hvis mad er den måde du håndterer det der er svært. Så er det meget svært at stoppe med at overspise!

Frem til i morgen aften er der stadig 25% rabat på forløbet “Få krammet på din sukkertrang”.

Countdown to May 5, 2019 11:59pm

Du kan få adgang til onlineforløbet med det samme her=>

Og tilmelde dig næste weekendworkshop her =>

Kh Ditte