Jeg er optaget af viljestyrke som begreb. Fordi det ofte bliver italesat som noget man enten her – eller ikke har.

Men faktisk er viljestyrke en ret fleksibel størrelse. Den kan både trænes, udtrættes og tankes op.

Alt der stresser vores krop og sind kan påvirke vores viljestyrke. Det betyder, at vi ofte ender i gode, eller onde cirkler.

Se f.eks den onde cirkel på billedet!

“Arghh Catch 22”.

Det ville jo ikke være et problem, hvis vi alle levede idealliv med rigeligt søvn, perfekte relationer og optimale arbejdsforhold.

Men fordi de fleste af os lever liv, hvor ihvertfald et, hvis ikke flere områder af vores liv ofte er lidt under pres, er der brug for at lære at tanke op på en måde, så viljestyrken ikke hele tiden står i minus. Eller med andre ord, du har brug for at have et godt øje til egenomsorg.

En lille effektiv øvelse du kan bruge allerede i dag er at lægge dig 5 minutter med benene over hjertehøjde. Altså benene godt op i sofaen. Læg telefonen væk, sluk fjernsynet og hvil ørerne.

Selv så lille en indsats vil tanke din viljestyrke op – især hvis du gør det dagligt over en længere periode, så vil du opdage hvor meget selv små doser egenomsorg gør for dit velbefindende og overskud – og ikke mindst viljestyrke.

Er der andet du kan gøre for at komme i mål med et langstrakt projekt, som vægttab jo er – når du samtidig ved, at du lever et liv, som ofte gør at du ikke føler dig i 100% overskud?

Ja det drejer sig om at lære et system for hvordan du gradvist og i en hastighed som du kan overkomme kan ændre dine uhensigtsmæssige spisevaner.

Jeg lærer dig systemet på “Få krammet på din sukkertrang”

Du får rabat frem til på søndag kl 23.59

Onlineforløb: https://dittema.dk/faa-krammet-paa-din-sukkertrang-tag-kon…/

Workshop: https://dittema.dk/weekendworkshop-faa-krammet-paa-din-suk…/