Vi ønsker alle at passe ind og være vellidte. Det er et helt naturligt menneskeligt ønske – ingen af os ønsker at være udenfor.

Men når det handler om vores spisning, så kan vi komme til at tilpasse os så meget, at vi ikke længere gør som VI helst vil, men som ALLE DE ANDRE gør.

Hvilke situationer er det f.eks.?

  • Du er ude og spise og havde ikke tænkt dig at du skulle have dessert. Men din veninde kigger forventningsfuldt på dig og spørger om I ikke skal prøve chokoladekagen – jo selvfølgelig, du vil ikke skuffe.
  • Du er ude og spise med dit arbejde. Du har faktisk rigtigt meget lyst til et glas vin til aftensmaden, men de andre bestiller vand, så det gør du også.
  • Du har gæster på besøg og ved, at de forventer at der er slik til kaffen, efter desserten. Du har mest lyst til at stoppe med at servere så meget sødt når du har gæster, men du vil ikke skuffe nogle. Sætter det frem – og får selv spist en god del af det.

Der er situationer, hvor jeg synes det er helt fint at spise for at være høflig. Dem kan du helt sikkert også selv komme på.

Men der er også masser af situationer, hvor du sagtens kunne tage ansvar for din egen spisning (og vægt) og følge dine ønsker.

Og ja, det kan tage noget tilvænning – og nogle nye strategier at blive god til at vurdere hvad der er hvad.

Vil du lære at tage ansvar for din spisning og sundhed?

 

Der er stadig påskerabat på “Få krammet på din sukkertrang”

 

Til Onlineforløbet =>

Til weekendsworkshops=>

Kh Ditte