Når du er afhængig – så bliver den afhængighed afspejlet i din hjerne og tanker. Sådan er det også ved sukkerafhængighed. 

Når du ikke har det så godt, er træt eller lidt forkølet kan det hurtigt blive en trigger for sukkerafhængighed. Det er fordi du igennem årene har vænnet din hjerne til at forbinde småsyg med trøstespisning. 

At det falder din hjerne naturligt at komme i tanke om at købe kage med hjem, når du føler dig lidt skvattet er selvfølgelig ikke det samme som, at det er den mest hensigtsmæssige adfærd i situationen. Det eneste den trang betyder er, at du er løbet ind i en situation, hvor du har for vane at spise kage. 

Nu er det jo sådan, at vi kan reagere på mange måder i de fleste situationer. Når vi går og skranter kan vi både købe trøstekage med hjem og bestile fast-food til aften. Men vi kunne også støtte op om immunforsvaret ved at sørge for at få et godt sundt måltid og gå tidligt i seng. 

Hvad du vælger vil ofte være afhængigt af, hvor godt du har din sukkerafhængighed under kontrol. 

Hvis du vil lære at opbygge præcis den kontrol som sætter dig i stand til at tage de gode valg for dig selv, så lærer jeg dig det gerne på forløbet “Få krammet på din sukkertrang” 

Sommerrabatten udløber om få dage

Countdown to Aug 16, 2020 11:59pm

Til onlineforløbet

Til workshops

Kh Ditte