Når jeg bliver ked af det, så kan jeg være rimeligt sikker på, at jeg får lyst til at spise sukker. Trangen dukker nærmest op synkront med følelsen af ked af det-hed. 

Det er der en god grund til, for sukker aktiverer den del i hjernen der fortæller os at “hvis bare du spiser det her, så bliver du glad igen”. Derfor er det heller ikke så mærkeligt, at så mange bliver afhængige af at spise på følelser. For vores hjerner fører os simpelthen bag lyset og fortæller os historier fra de varme lande om, at den afvisning der virkeligt gjorde ondt slet ikke vil føles så slem efter 400 gram Haribo. 

At vores fornuft og erfaringer fortæller os, at sukker kun dulmer for en stund, det er hjernen sådan set ligeglad med lige der, den vil bare have sit fix. 

I mange år havde jeg det sådan, at når jeg blev ked af det og trangen til at spise en hel kasse flødeboller, eller en masse slik kom over mig, så følte jeg ikke at jeg kunne gøre andet end at følge den. At være ked af det og ikke overspise føltes som en umulighed. 

Sådan føles det ikke i dag. Jeg har i mange år fulgt mine egne råd fra “Få krammet på din sukkertrang” – og kan derfor blive ked af det OG få lyst til sukker, uden at spise en masse sukker af den grund. 

Så hvad kræver det at nå dertil? 

  • De rette strategier
  • Øvelse
  • Vedholdenhed

Er det opnåeligt- JA! 

Jeg lærer også gerne dig strategierne – og frem til på søndag får du rabat når du køber enten onlineforløb, eller en workshopplads. 

Til onlineforløbet

Til næste workshop

Kh Ditte