Hvis du spiser store mængder slik eller junkfood dagligt (også selvom du dagligt lægger planer om sund og nærende mad) , så er du nok ikke ret meget i tvivl om, at du har udviklet en afhængig spisning, som ikke fungerer for dig. 

Men afhængighed af mad kan have flere ansigter. 

For du kan groft sagt dele den op i to. 

Selvom du godt kan svinge imellem de to.

  1. Du spiser dårlig kvalitet mad – og alt for meget slik og usunde snacks. Du ved det og du prøver også at stoppe. Men du falder hele tiden tilbage til din gamle usunde vaner.
  2. Du spiser sunde og afbalancerede måltider, endda sunde snacks. Men du spiser hele tiden og i alt for store mængder. 

Nummer 2 kan være langt sværere at opdage og anerkende, for hvad det er. For du spiser jo kun sunde ting. 

Men spiser du alt for store portioner og småspiser du konstant mellem måltiderne. Så dækker du ikke længere et reelt behov for næring. Og så er det ikke så vigtigt om det er kage, eller gulerødder med humus du spiser i rå mængder. 

Grunden til, at du spiser for meget er, at du har udviklet en afhængig spisning. 

Den hænger du selvfølgelig ikke på til evig tid, hvis du altså arbejder målrettet med dine spisemønstre og lærer præcis, hvad du skal gøre for at slippe dine gamle spisemønstre, hvor afhængigheden af konstant at fylde i munden styrede din spisning. 

Du kan få min hjælp til at bryde afhængigheden på forløbet “Få krammet på din sukkertrang” 

Lige nu er der op til 42% rabat på “Få krammet på din sukkertrang”: Du får din rabat ved at følge nedenstående link: 

Til onlineforløbet =>

Til Weekendworkshops =>

Kh Ditte