Hvordan kan du vide, at din spisning er styret af afhængighed? 


Den er nem. Det er når du ikke er sulten, men føler en vild trang til at spise – bare et eller andet. 

Det betyder ofte, at du kan ende med en hel masse erstatninger. Det kan være pepsi-max, eller den sukkerfri/fedtfattige dessert, eller for den sags skyld en pose gulerødder. 

Det er selvfølgelig ikke fordi det er en dårlig ide at tage et sundere madvalg. Det synes jeg faktisk ofte er en rigtig god strategi. Men hvis du ikke spiser noget “sundere” pga. sult eller behov for næring, men snarere fordi du oplever en uimodståelig craving efter at putte noget (bare et eller andet) i munden. 

Så synes jeg, at det er tid til at få kigget på dit behov for at putte i munden, i stedet for at fortsætte med at symptombehandle din afhængighed med erstatninger. 

Valget er dit – som jeg ser det er det 2 udfald.

  1. Du vælger fortsat at spise på din afhængighed, med fortrydelse, overvægt og træthed til følge.
  2. Du vælger at tage ansvar for din spisning – og går i gang med at arbejde med de vaner og tankemønstre som pt. holder dig fastlåst i afhængigheden.

Du kan lære at bryde afhængigheden her

Til Onlineforløbet

Til weekendworkshops

Kh DItte