Hvad gør jeg i påsken? Sådan spørger mine kursister mig i øjeblikket.

 

Måske har du med tanke på sidste års +2 kg også tænkt tanken, måske tænker du helst ikke på det.

 

Men hvad er egentligt den bedste tilgang til din mad og spisning i højtiderne?

 

  • Skal du helt undgå påskeæg og de gode frokoster?

  • Skal du bare se hvad der sker?

  • Give los og spise løs og så hoppe på hesten igen efter påske?

  • Være 100% sukkerfri, så du ikke risikerer at gå amok?

 

Her er hvad jeg fortæller mine kursister:

 

Det der fungerer bedst for de fleste er, at øve sig i ikke at gå ud i nogle af ekstremerne. Hverken 100% sukkerfri eller sukkerjunkie for en uge er et optimalt valg for de fleste.

For de fleste giver det glæde og overskud, at spise lidt mere sødt end en normal hverdagsuge, uden at det kammer over i en konstant spisen, så det røver deres energi og nærvær med familie og venner.

 

Det lyder jo super nemt ikke?

Not really 😉

 

For påsken er fyldt med situationer, som trigger gamle vaner og minder der giver os lyst til at overspise

 

Lad mig nævne i flæng:

 

  1. Påskeæg

  2. Påskefrokoster

  3. Hygge foran pejsen eller med brætspil

  4. Besøg

  5. Hjemmebagte godter

 

Derfor anbefaler jeg mine kursister at holde godt fast i deres redskaber. Det er ikke tidspunktet, hvor de bare skal se hvad der sker. Tværtimod anbefaler jeg dem, at tage ansvar og brug ca 10 minutter hver aften på at lave øvelserne fra onlineforløbet. På den måde kan påskens måltider blive en dejlig oplevelse uden bismag af dårlig samvittighed.

 

Vil du have min hjælp- du kan købe din plads her:  “Få krammet på din sukkertrang- tag kontrollen over din spisning tilbage”.

Kh Ditte