“Jeg synes forløbet lyder som noget for mig, men jeg er ikke parat til at opgive sukker endnu!”

Sådan skrev en kvinde til mig forleden. 

Jeg kunne heldigvis berolige hende med, at jeg heller ikke selv er parat til at opgive sukker. 

For jeg mener slet ikke, at en almindelig kost med plads til lidt af det hele ikke kan rumme sukker. 

Det handler om mængder – og frekvens. 

Hvis du spiser så meget sukker uden for hovedmåltiderne, at du tager på af det, så vil det være godt at øve dig i at : 

Spise mindre mængder, når du spiser sukker

  • Jeg vil ikke undvære sukker! Her vil du skulle lære at kunne spise lidt sukker- uden at det udvikler sig til en overspisning
  •  Du vil også skulle lære hvordan du gradvist kan føle dig tilfreds med mindre mængder
  •  Du skal lære at tackle de tanker der overtaler dig til at spise hele posen med slik, i stedet for at tage lidt og så lægge den tilbage i skabet.

Måske spise det mindre hyppigt

  •  Her skal du lære at fange de tanker og følelser der trigger din sukkertrang.
  •  Du skal også lære at kunne være i at din krop skriger på sukker – uden at du nødvendigvis vælger at spise det. 
  •  Du skal lære at have lyst til chokolade mandag kl 11 – og beslutte dig for at spise lidt chokolade mandag aften efter kl 20 (og så gøre det). 

Det hele er til at lære – uanset dit udgangspunkt! 

Hvis du vælger at arbejde med din spisning fra i dag – vil du 1 januar have lært ovenstående (eller være godt på vej, alt efter dit udgangspunkt) 

Hvis du tilmelder dig onlineforløbet i dag eller resten af denne uge får du mulighed for at starte op med det samme – og så tage det hele en gang til, når Gruppeforløbet starter op den 16. November. 

Ja tak til ekstra ugers forspring på den gode spisning =>

Kh Ditte