Vi har alle været der.

 

Lavet planer for, hvad vi vil spise og har derefter mere eller mindre bevidst droppet planen fuldstændigt.

 

Jeg har faktisk slet ikke tal på, hvor mange gange jeg har lavet en plan om at spise en masse grønt i løbet af dagen. Og hånden på hjertet, så går det godt 80 procent af tiden, men så er der altså dage, hvor det kan være svært bare at svinge mig op til et par gulerødder.

 

Men når jeg nu også har dage, hvor jeg ikke får fulgt min plan. Hvad er det så der gør, at jeg ikke tænker “fuck det”, men holder fast i de 80% dage, hvor det går strygende?

 

Det er fordi jeg er meget opmærksom på mine tanker.

 

 

Når vi ikke følger vores plan kan vi lynhurtigt tænke tanker som:

 

  • Nu har jeg ikke fået spist nok grønt, så kan jeg lige så godt også bestille pizza
  • Det med flere grøntsager, jeg lærer det jo aldrig alligevel, jeg kan lige så godt droppe det

 

Men jeg kan også vælge at tænke:

 

  • Når jeg tænker på, hvor få grøntsager jeg spiste engang. Så er det mega sejt, at jeg så stabilt spiser så meget grønt i dag. Det gør virkeligt en stor forskel for min sundhed på den lange bane, også selvom det ikke er optimalt 100% af tiden.

 

Kan du se forskellen?

 

Du kan også lære at opdage og arbejde med dine tanker, så de understøtter og ikke saboterer din spisning!

 

Du kan læse om forløbet “Få krammet på din sukkertrang” her

 

Onlineforløbet

Weeekend-workshops

 

Kh Ditte