Er den der føles let og “gratis” på den måde, at den ikke koster mig i tid eller planlægning.  Det er den, som jeg får helt automatisk, ved at have nogle ret enkle rutiner, som automatisk giver mig hverdagsmotion.

 

Mit hemmelige trick hedder transportmotion.

 

Pludseligt betyder det at løbe tør for mælk eller bleer ikke en ærgerlig afbrydelse, men istedet 15 minutters gåtur, frisk luft og mulighed for at følge sæsonernes skiften i byen.

 

Nu tænker du måske, at det altså ikke kan gøre det. Og det har du måske nok ret i. Men mange bække små er ofte et glimrende supplement til den mere officielle motionsform vi hver især dyrker (eller ikke får tid til at dyrke)

 

Og det er faktisk min pointe.

 

Hverdagsmotionen føles så gratis, at du næsten ikke opdager, at du motionerer. Bevæger du dig som supplement til anden træning så super! Har du en periode, hvor tiden eller energien ikke er til, at du deltager i egentlig træning. Så er det ekstra vigtigt at have en vane omkring hverdagsmotionen.

 

Kan du se ligheden med din spisning?

 

Ligesom med hverdagsmotion, kan vi hjælpe os selv til at få nogle hverdags-madvaner, som giver os et godt udgangspunkt- og lige som med hverdagsmotionen, så taler vi ikke om perfektion.

 

Men om små, daglige vaner, som skubber vores energi, sundhed og vægt  i den rigtige retning.

 

Det kan være at prioritere din morgenmad, smøre en madpakke eller for den sags skyld at være med i en god frokostordning.

 

Det handler om at gøre det så let for dig selv, at du orker, selvom du faktisk ingenting orker den dag.

 

Det handler om de daglige små skridt i den rigtige retning.

 

Første skridt kan være, at deltage i mit onlineforløb “Få krammet på din sukkertrang”.

 

  • Her lærer du at spise en tilpas mængde og så stoppe før du bliver overmæt

  • Du taber dig fordi du ikke længere overspiser – hverken til eller mellem måltiderne

  • Du lærer, hvorfor egenomsorg for så mange kvinder viser sig at være nøglen til varigt vægttab, og hvordan du får mere af det ind i din hverdag.

  • Du får følelsen af kontrol tilbage. Det er IKKE chokoladen i skabet der bestemmer længere!

  • Og meget, meget mere.

Du kan læse mere om forløbets moduler her

 

Kh Ditte