Det kan være svært ikke at få ondt af sig selv pt. 

  • Det kan være de store ting, som bekymringer for helbred og økonomi
  • Men det kan også være de mindre, som hjemmeskole og hjemmearbejde i én pærevælling. 

Derfor er der også rigelige muligheder for at trøste – og stressspise for de fleste af os!. 

Men når du stopper med de gode rutiner, fordi du har en svær periode. Så sker der jo ofte bare det, at du lægger endnu et problem oven i de problemer du allerede har. 

Nu har du ikke bare et kæmpe pres i hverdagene, nu går du også er ked af, at du har taget på, eller har droppet din nye løberutine. 

Noget jeg synes fungerer godt, som modvægt til stress og bekymring, er at lave en taknemmelighedsdagbog. 

Hver aften skriver jeg minimum 3 ting op, som jeg har været glad for i dag. 

Nogle dage er det store ting, som venskaber, eller mine børn. Andre dage er det en kop kaffe på altanen i solskin. 

Det behøver ikke være stort – og kan du intet godt komme på, så skriv det der har været mindst dårligt. Selv dét er et lille skridt i retning af at se det der fungerer. 

Det der sker, når du begynder, at se alt det der trods alt stadigvæk fungerer er, at du vil opdage, at din trang til at trøstespise helt automatisk bliver mindre.  

Hvis du oplever, at du har brug for mere støtte og en konkret metode til at komme ud af de uhensigtsmæssige spisemønstre du er havnet i, så har jeg 25% rabat på mine forløb med koden “MØNSTERBRYDER” mens vi går derhjemme. 
Du finder onlineforløbet her

Kh Ditte