Hvornår planlægger din næste kur?

Hvis du er som de fleste, så er mit bud, at du ofte planlægger næste kur eller kostomlægning lige efter du har overspist, eller har haft en periode med usund spisning. 

Det er der sådan set ikke noget i vejen med, ofte bliver vi mest motiverede til forandring, når vi bliver konfronterede med konsekvenser af uhensigtsmæssige valg. 

MEN 

Der er faktisk 2 måder at planlægge på. Den ene fører til ændret adfærd, den anden fører ikke til ret meget andet, end en plan. 

  1. Du planlægger med henblik på reel adfærdsændring. Det vil sige du lægger planer, som du realistisk vil kunne følge. 
  2. Du planlægger med henblik på at fjerne den dårlige samvittighed. Det betyder, at jo mere ambitiøs planen er, jo bedre får du det nu og her. Kun salat og 5 km løb om dagen – no problem!  

Nr 2 er langt sjovere at planlægge. Det er sjovt at planlægge, hvor hurtigt du taber dig, hvor hurtigt du kommer i form og tænke på hvor dydigt du kommer til at spise.

Problemet er selvfølgelig,  at du sikkert har mange erfaringer bag dig der fortæller dig, at plan nr 2 ikke er langtidsholdbar. Ofte kommer du aldrig igang, og kommer du igang holder du ikke planen på den lange bane. 

Jeg er fortaler for plan nr 1. Den er ikke helt så sexet, men til gengæld er den holdbar.

Det det handler om er gradvist at rydde de sten ad vejen der forhindrer dig i at spise på en måde, som gør dig glad og stolt.

Måske skal du arbejde med trøste, eller stress spisning, måske skal du arbejde med dine overspisninger eller det du spiser foran fjernsynet om aftenen. 

Alt sammen noget, hvor jeg lover dig du kan komme i mål. Hvis du altså bruger plan nr 1.

Jeg lærer dig at skræddersy plan 1. til dine udfordringer på “Få krammet på din sukkertrang”

Der er fra 25% rabat nu og frem til den 26. April.

Til onlineforløbet

Til workshops

kH Ditte